درجة ممارسة مديري المدارس في تربية قصبة محافظة المفرق للقيادة المتسامية من وجهة نظر المعلمين

المؤلفون

  • محمود البقوم وزارة التربية والتعليم

DOI:

https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.834

الكلمات المفتاحية:

Transcendental Leadership، Male and Female School Teachers، Schools of the Directorate of Education for the Qasaba Al-Mafraq District in Jordan.

الملخص

مؤتمر التعلم والتعليم في عصر الرقمنة 2024- بحث رقم 32

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.

المراجع

 Baguio, H. (2012). Transcendental Leadership Style among Secondary School Administrators as Determinant of Teachers’ Performance, International Journal of Business and Management, 2(1), 121-153.

 Baykal, E. (2019). Creating Organizational Commitment Through Spiritual Leadership: Mediating Effect of Meaning at Work, Business And Management Studies An International Journal, 7(2), 837-855.

 Isebor, J. (2018). "Transcendental Leadership for the 21st Century: A Narrative Inquiry on Effective Leadership and Workplace Spirituality", PhD thesis, University of Phoenix, USA.

 Larkin, D. (1995). Beyond self to compassionate healer: Participative Leadership ., Doctoral dissertation, Seattle University, Washington, USA.

 Racelis, A. (2017). Exploring leader motives and motivations: towards the creation of a transcendental leadership scale, International Journal of Management Decisions, 3(1,2), 1-22.

 Rejitha, S. & Mathew, A. (2016). Transcendental Leaders in Organization: A Theoretical Perspective, Namex International Journal of Management Research, 6(2), 62-71.

 Srichaiwong. P., Jedaman. P., Teemueangsa. S. & Wongsa, K. (2020). Characteristics of Transcendental Leadership in Managing Eductional Organization to Sustainable, International Journal of Innovative Science and Research Technology, 5(6), 597-601.

 Tehubijuluw, K. (2015). The Role of Transcendental Leadership to Increase Organization Performance through Workers Job Satisfaction, International Journal of Trade, Economics and Finance, 5(6), 511-515.

التنزيلات

منشور

2024-12-30

كيفية الاقتباس

Albagoum, M. A. (2024). درجة ممارسة مديري المدارس في تربية قصبة محافظة المفرق للقيادة المتسامية من وجهة نظر المعلمين . سلسلة العلوم التربوية والنفسية, 3(4), 835–857. https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.834