الاحتياجات التدريبية للمتدربين في مراكز التدريب المهني للالتحاق بالمؤسسات الحكومية الخدماتية لتنمية الاقتصاد الرقمي الوطني: دراسة استشرافية من وجهة نظر المسؤولين

المؤلفون

  • رائد القطيفان باحث
  • محمد الزبون الجامعة الاردنية

DOI:

https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.812

الكلمات المفتاحية:

Training needs، Government service institutions، National digital economy

الملخص

مؤتمر التعلم والتعليم في عصر الرقمنة 2024 - بحث رقم 11

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.

المراجع

 Bogoviz, A. V., Lobova, S. V., Alekseev, A. N., Prokofiev, V. N., & Gimelshtein, 1. V. (2019). Managing the modernization of regional markets of educational services in the conditions of formation of Industry 4.0. On the Horizon. 27(3/4), 187-192:

 ESCWA. (2017). The digital economy and the transformation towards smart societies in the Arab region. Technology for Development Commission.

 Gašová, K., Mišík, T., & Štofková, Z. (2018). Employers Demands On E-skills Of University Students in Conditions of Digital Economy. Central Bohemia University. https://doi.org/10.12955/cbup.v6.1147

 Gerasimova. (2019). New state standards of higher education for training of digital personnel in the conditions of Industry 4.0. On the Horizon, 27(3/4), 199-205.

 Grabar, A. A., Koykova, T. L., Prokopenko, L. K., & Shchinova, R. A. (2019). The innovative mechanism of government support for the investment activities of digital universities for provision of region's investment attractiveness in the conditions. Journal of Industry 4.0. On the Horizon, 27(3/4), 159-165.

 Jin, X., & Pan, X. (2023). Government Attention, Market Competition and Firm Digital Transformation. Sustainability, 15(11), 9057,

https://doi.org/10.3390/su15119057

 Li, L. (2022). Reskilling and upskilling the future-ready workforce for Industry 4.0 and beyond. Information Systems Frontiers, 1-16.

 Sivathanu. (2018). Smart HR 4.0-how industry 4.0 is disrupting HR. Human Resource Management International Digest, 26, 7-11.

 Vilalta-Perdomo, E., Michel-Villarreal, R., & Thierry-Aguilera, R. (2022). Integrating Industry 4.0 in Higher Education Using Challenge-Based Learning: An Intervention in Operations Management. Education Sciences, 12(10), 663. https://doi.org/10.3390/educsci12100663.

التنزيلات

منشور

2024-12-30

كيفية الاقتباس

Qutaifan, R. M., & Al zboon, M. S. (2024). الاحتياجات التدريبية للمتدربين في مراكز التدريب المهني للالتحاق بالمؤسسات الحكومية الخدماتية لتنمية الاقتصاد الرقمي الوطني: دراسة استشرافية من وجهة نظر المسؤولين. سلسلة العلوم التربوية والنفسية, 3(4), 275–298. https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.812