مدى فعالية العمل عن بعد بدولة الإمارات خلال جائحة كوفيد 19 المستجد (كورونا)

المؤلفون

  • جاسم ميرزا باحث

DOI:

https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.809

الكلمات المفتاحية:

Employee,، Remote Work، Pandemic، New Covid 19

الملخص

مؤتمر التعلم والتعليم في عصر الرقمنة 2024

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.

المراجع

 Bob Fortier, petit tour d’horizon du teletravial, 2006.

 Chin @ hija, 2007

 Geor ges Poy, Le teletravial, concepts et applications, 2001.

 Edwards, Pall and sarah, working from home, Jeremy p. tarcher, Inc, 1990.

 Paul sardoma, 2018

 Eto, telework and telecommitig common terms and definitions: telecottages, European telework online (ETO), 2000

 pyoria, P (2011) Managing telework: Risks fears and rules, Management research review, 34 (4), 386-399.

 Robinson, Marcia and kalkota, Ravi, offshore outsourcing: Business modles, Rol and best practices, Mivar press, Inc (October 2004).

 Travaila domicil: encyclopedea Dalloza ler, Janvier, 1980.

 Hong Girl, lee & Bongsik, shin & kuniniko, higa (2007), telework vs, central work: A comparative view of knowledge accessibility, decision systmes, support vol 43, issues 3, April 2007 P.P 687-700

 Vittrio Di Martino: The high road to teleworking, ilo, Geneva, 2001, P.11

 Buchanan, N. D., Aslaner, D. M., Adelstein, J., MacKenzie, D. M., Wold, L. E., & Gorr, M. W. (2021). Remote work during the COVID-19 pandemic: making the best of it. Physiology, 36(1), 2-4.

 Galanti, T., Guidetti, G., Mazzei, E., Zappalà, S., & Toscano, F. (2021). Work from home during the COVID-19 outbreak: The impact on employees’ remote work productivity, engagement, and stress. Journal of occupational and environmental medicine, 63(7), e426.

 Wang, B., Liu, Y., Qian, J., & Parker, S. K. (2021). Achieving effective remote working during the COVID‐19 pandemic: A work design perspective. Applied psychology, 70(1), 16-59.

التنزيلات

منشور

2024-12-30

كيفية الاقتباس

Mirza, J. (2024). مدى فعالية العمل عن بعد بدولة الإمارات خلال جائحة كوفيد 19 المستجد (كورونا). سلسلة العلوم التربوية والنفسية, 3(4), 167–213. https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.809