درجة ممارسة أعضاء الهيئة التدريسية في كليات الهيئة العامة للتعليم التطبيقي والتدريب للواقع المعزز في العملية التعليمية من وجهة نظرهم

المؤلفون

  • ناصر العتيبي باحث

DOI:

https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.807

الكلمات المفتاحية:

Faculty Members، Public Authority for Applied Education and Training، Augmented Reality، Educational Process

الملخص

مؤتمر التعلم والتعليم في عصر الرقمنة 2024

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.

المراجع

 Amin, D. &, Govilkar, S. (2015) Comparative Study of Augmented Reality SDK’S, International Journal on Computational Sciences & Applications (IJCSA), 5 (1), 11-26.

 Anderson, E. & Liarokapis, F. (2014). Using augmented reality as medium to assist teaching in higher education. Coventry ,UK.

 Garcia, C., F, (2021). Effect of Augmented Reality on School Journalism: A Tool for Developing Communication Competencies in Virtual Environments, Electronic Journal of Information Systems in Developing Countries, 87 (4): p1-13.

 Höllerer, T. H., & Feiner, S. K., (2014). Mobile Augmented Reality. Telegeoinformatics: Location-Based Computing and Services. Taylor & Francis Books Ltd.

 Moussa, M., & Ibrahim, M. (2021). Studying the Relationship between Humorous Advertising and Consumer Purchasing Decision. "A Mediation Analysis of Brand Awareness". The Scientific Journal of Economics and Commerce, 51(2), 591-620.

 Rauschnabel, P. A., Felix, R., & Hinsch, C. (2019). Augmented reality marketing: How mobile AR-apps can improve brands through inspiration. Journal of Retailing and Consumer Services, 1 (49), 41-53.

 Sahin, D. & Yilmaz, R. (2019).The effect of Augmented Reality Technology on middle school students’ achievements and attitudes towards science Ataturk University, Kazim Karabekir Education Faculty.

 Wang, K. (2017). Reading an augmented reality book: An exploration of learners’ cognitive load, motivation, and attitudes. Australasian Journal of Educational Technology,33 (4), 44.

 Yaoyuneyong, G., Foster, J., Johnson, E., & Johnson, D. (2016). Augmented reality marketing: Consumer preferences and attitudes toward hypermedia print ads. Journal of Interactive Advertising, 16 (1), 16-30.

التنزيلات

منشور

2024-12-30

كيفية الاقتباس

Al Qtaibi, N. (2024). درجة ممارسة أعضاء الهيئة التدريسية في كليات الهيئة العامة للتعليم التطبيقي والتدريب للواقع المعزز في العملية التعليمية من وجهة نظرهم. سلسلة العلوم التربوية والنفسية, 3(4), 109 –. https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.807