أثر تدريس العلوم باستخدام وحدات التعلم الرقمية في التحصيل لدى طالبات الصف الخامس الأساسي في محافظة المفرق

المؤلفون

  • سحر الفواعرة وزارة التربية والتعليم
  • عبد السلام العديلي جامعة ال البيت
  • مأمون الزبون جامعة ال البيت

DOI:

https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.806

الكلمات المفتاحية:

Digital Learning Objects (DLOs)، Achievement، Fifth Grade، Teaching Science

الملخص

مؤتمر التعلم والتعليم في عصر الرقمنة 2024

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.

المراجع

 Celik, B.(2021). The Effect of Computer Simulation on Students Science Process Skills: Literature Review. Canadian Journal Educational and Social Studies, 2(1), pp.16-28.

 Çetin, A.(2018). Effects of Simulation Based Cooperative, Learning on Physics Achievement, Science Process Skills, Attitudes Towards Physics and Usage of Interactive Whiteboards. Kastmamon Eğitim Dergisi. 26(1), 57-65.

 Cheng, C., Wang, Y., and Liu, W.(2019). Exploring the Related Factors in Students' Academic Achievement for the Sustainable Education of Rural Areas.Mdpi , 11(9574):1-22.

 Ruiz-Macias, E., and Duarte, J.E.(2018). Diseno de UN Material Didactico Computarizado Para la Ensenanza de Oscilaciones y ondas, a Partir Del Estilo de Aprendizaje de los Estudiantes. Rev. lnvestig. Desarro.innov , 8(2), 295-309.

 Sapurt, AN.A.(2021).Student Science Process Skills through the Application of Computer Based Scaffolding Assisted by PhET Simulation. At-Taqaddum , 13(1):21-38.

 Yildiz, Y.(2021).Teaching English as a Foreign Language to 4th Grade Students by Using Technology. Canadian Journal of Language and Literature Studies , 1(2), 38-54.

التنزيلات

منشور

2024-12-30

كيفية الاقتباس

Al-Fawaara, S., Al-Adili, A. salam, & Al-Zobun, M. (2024). أثر تدريس العلوم باستخدام وحدات التعلم الرقمية في التحصيل لدى طالبات الصف الخامس الأساسي في محافظة المفرق. سلسلة العلوم التربوية والنفسية, 3(4), 89–107. https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.806