أثر طريقة تقديم اختبار الاختيار من متعدد (ورقي، إلكتروني) على الخصائص السيكومترية للاختبار وعلى معالم فقرات الاختبار وفقاً نظرية الاستجابة للفقرة
DOI:
https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.837الكلمات المفتاحية:
Item Response Theory، Test Psychometric Properties of the Test، Item Parametersالملخص
مؤتمر التعلم والتعليم في عصر الرقمنة 2024- بحث رقم 35
التنزيلات
المراجع
Albanese, M. A & ,. Forsyth, R. (1984). The one- tow and modified two parameter latent trait models: An empirical study of relative fit. Educational and psychological Measurement, 44, 229-246.
Bennett, R. E. (1999). Using New Technology to Improve Assessment. Educational Measurement: Issues and Practice, 18 (3),5–12.
Embretson, S. & Reise, S. (2000). Item response theory for psychologists. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Fraser, C., & McDonald, R. P. (1988). NOHARM: least squares item factor analysis.Multivariate Behavior Research, 23: 267-269.
Hakstain, A.R & Whalen, T.E.(1976). A K-sample significance test for independent alpha coefficients. Pyschometrika, 41,219-231.
Hambleton, R., K.(1994). Item Response Theory: A broad psychometric framework for measurement advances. Psicothema,6, 535-556.
Hambleton, R., & Swaminathan, H. (1985). Item Response Theory: principles and Applications. Boston: Kluwer–Nijhoff publishing.

