واقع استخدام معلمي العلوم لمهارات التعلم الرقمي في ضوء متطلبات التعلم عن بعد

المؤلفون

  • علي عليمات جامعة ال البيت

DOI:

https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.825

الكلمات المفتاحية:

Digital Learning Skills، Science Teachers، Distance Learning

الملخص

مؤتمر التعلم والتعليم في عصر الرقمنة 2024- بحث رقم 23

التنزيلات

بيانات التنزيل غير متوفرة بعد.

المراجع

 Balajadia, D. M. (2015). Gauging the ICT-Based Teaching Readiness of Preservice Teachers in the Light of 21st Century Education. PEOPLE: International Journal of Social Sciences, Vol. 1, No. 1, Page 11-30.

 Bird, T. & Rosaen, C. (2005). Providing authentic contexts for learning information technology in teacher preparation. Journal of Technology and Teacher Education, 13, 211-242.

 Dolenc,N. Beaulieu,P.& sheppard ,P.(2022).Maintainig Scientific Inquiry in Online Education. Research Issues in Contemporary Education, 5(3),13-25. From: https://Eric.ed.gov/?q=Effectivness+of+Online+Science+teaching&id=EJ12934469

 John, O, Hunter, (1992): Technological Literacy defining New Concept for General Education, Educational Technology, March, 1992, pp. 26- 29.

 Khazaleh, T. And Jawarneh, T. (2006). Barriers to effective information technology integration in Jordanian schools as perceived by in-service teachers. Jordan Journal of Educational Sciences 2(4): 281-292.

 Tuluk, G., & Halil, I. (2021). Online Information Search Competencies of Prospective Philosophy Teachers in an Online Pedagogical Formation Program. International Journal of Progressive Education, 17(1), 54-67.

 Web (2007). " Educational Technology Standards and Performance Indicators for All Teachers", Available At:

http://cents.iste.org/ncate/n_found.html

 Yue, X. (2019) . Exploring Effective Methods of Teacher Professional Development in University for 21st Century Education. International Journal of Innovation Education and Research, 7 (5) , 248 - 257. Zara.

التنزيلات

منشور

2024-12-30

كيفية الاقتباس

Alelaimat, A. M. (2024). واقع استخدام معلمي العلوم لمهارات التعلم الرقمي في ضوء متطلبات التعلم عن بعد. سلسلة العلوم التربوية والنفسية, 3(4), 603–628. https://doi.org/10.59759/educational.v3i4.825